Jump to content

Problèmes avec ports USB

Dom28130

Recommended Posts

Bonjour à tous,

J'ai de gros soucis avec l'utilisation de mes ports USB.

Quand je branche un appareil via une prise USB (Clé, Appareil photo numérique, etc..) :

- l'explorateur windows recherche indéfiniment le lecteur (donc l'élément qui vient de se connecter)

- La seule solution : "Redémarrer" mais cela ne fonctionne pas. Windows reste sans réponse à cette manip

- donc arrêt sauvage via le bouton sur la tour.

Ensuite démarrage en mode sans échec obligatoire..

J'ai essayé beaucoup de choses, en lisant les forums ça et là :

- via le gestionnaire des périphériques

- désinstaller les pilotes usb et redémarrer windows

- scanner et rescanner (anti-virus, anti malwares, etc..) mon pc

Une solution qui fonctionne 1 coup sur 2 : brancher la prise usb et relancer windows (pas top !!).

Sinon pour bien comprendre mon problème, j'ai testé via linux.

Donc démarrage de mon pc avec linux.

Dans l'environnement linux, avec le même pc, je n'ai aucun problème avec les ports usb.

Ceci afin d'écarter un problème matériel.

Ma configuration :

Windows 7 64 bits version Ultimate

Antivirus : Nod32 version 7

Pare feu : Comodo vesion free

Anti malware : mbam

Si quelqu'un pouvait m'aider je lui en serais très reconnaissant.

Dom28130

• Root Admin

From a Google Translation of French

Hello everyone,

I have big problems with the use of my USB ports.

When I plug in a device via USB (USB , Digital Camera , etc. ..)

- Windows Explorer search indefinitely player (thus the element just to connect )

- The only solution : "Restart" but it does not work . Windows remains unanswered at this manip

- So stop wild via the button on the tower.

Then start mode without mandatory failure ..

I tried many things , reading this forum and there:

- Via the Device Manager

- Uninstall the usb drivers and restart windows

- Scanner and rescan (anti -virus , anti malware , etc. ..) my pc

A solution that works without 1 of 2: ( ! Not top ) connect the usb plug and restart windows .

If not to understand my problem , I tested via linux .

So I turn on my pc with Linux.

In the linux environment, with the same pc, I have no problem with the usb ports.

This is to rule out a hardware problem.

My configuration :

Windows 7 Ultimate 64-bit

Antivirus : NOD32 Version 7

Firewall : Comodo free vesion

Anti malware : mbam

If anyone could help me I'd be very grateful.

Dom28130

• Root Admin

Eh bien , malheureusement, nous ne pouvons pas vous aider à ce moment que cet ordinateur fonctionne activement configurations conçues pour voler et logiciel de pirate à partir d'au moins Adobe .

Ce sujet va maintenant être fermé en raison de preuves de craquage ou piratés logiciel sur ce système .

Well unfortunately we cannot assist you at this time as this computer is actively running configurations designed to steal and pirate software from at least Adobe.

127.0.0.1 lmlicenses.wip4.adobe.com127.0.0.1 lm.licenses.adobe.com127.0.0.1 activate.adobe.com127.0.0.1    3dns.adobe.com127.0.0.1    3dns-1.adobe.com127.0.0.1    3dns-2.adobe.com127.0.0.1    3dns-3.adobe.com127.0.0.1    3dns-4.adobe.com127.0.0.1    activate.adobe.com127.0.0.1    activate-sea.adobe.com127.0.0.1    activate-sea.adobe.com.*127.0.0.1    activate-sjc0.adobe.com127.0.0.1    activate.wip.adobe.com127.0.0.1    activate.wip1.adobe.com127.0.0.1    activate.wip2.adobe.com127.0.0.1    activate.wip3.adobe.com127.0.0.1    activate.wip4.adobe.com127.0.0.1    adobe-dns.adobe.com127.0.0.1    adobe-dns-1.adobe.com127.0.0.1    adobe-dns-2.adobe.com127.0.0.1    adobe-dns-3.adobe.com127.0.0.1    adobe-dns-4.adobe.com127.0.0.1    crl.verisign.net127.0.0.1    CRL.VERISIGN.NET.*127.0.0.1    ood.opsource.net127.0.0.1    209-34-83-73.ood.opsource.net127.0.0.1    practivate.adobe127.0.0.1    practivate.adobe.*127.0.0.1    practivate.adobe.com

This topic will now be closed due to evidence of cracked or pirated software on this system.

Piracy Policy

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
Back to top
  • Create New...

Important Information

This site uses cookies - We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.